Vi bygger om!
Vi bygger om bokningstjänsten för att ge dig en smidig och säker upplevelse. Det innebär några förändringar som du kommer att märka – allt för att din bokning ska bli så enkel som möjligt.
Bokningskod
Vi har gjort det säkrare för dig som kund och därför behöver du ha koll på din bokningskod
Var hittar jag bokningskoden?
Bokningskoden visas på sammanfattningen som kommer upp när du har bekräftat din bokning, du kan också hitta den i bekräftelsemailet som du fick när du bokade. Titta i din inkorg efter rubriken Tack för din bokning!
När ska jag använda min bokningskod?
Du behöver din bokningskod om du ska ändra din bokning eller när du kontaktar kundservice med frågor om din bokning.
Kan jag boka om- eller avboka utan bokningskod?
Ja, om du har ett Mina sidor-konto så kan du logga in med ditt bank-id, då behöver du inte använda bokningskoden. På fliken Mina fordon ser du dina fordon och dina bokningsdetaljer.
Mina sidor Privat
Vi vill att du lättare ska kunna se information om ditt fordon och dina besiktningar, det har vi samlat på Mina sidor.
När du registrerar dig får du välkomstrabatt på en besiktning
När du registrerar dig på Mina sidor Privat så får du en välkomstrabatt på din första besiktning när du bokar i inloggat läge inom 365 dagar. Tänk på att du måste verifiera din registrering via ett e-postmeddelande som skickas ut när du registrerar dig. Håll koll på din inkorg.
På Mina sidor kan du ändra din bokning utan bokningskod
Om du har ett Mina sidor-konto så kan du logga in med ditt bank-id och se dina bokningar, då behöver du inte använda bokningskoden. På sidan Mina fordon ser du dina fordon, dina bokningsdetaljer och dina besiktningsprotokoll.
Företagskunder
Vi har anpassat företagsflödet och snyggat till Mina sidor Företag
Starta bokningen på fliken Företag
Nu har företag fått en egen flik för att starta bokningen. Där kan du lätt logga in till Mina sidor Företag eller boka som gäst.
Företagare kan betala med Klarnafaktura
Du kan nu välja att betala med faktura även om du inte är fakturakund hos Bilprovningen. Bland betalningsalternativen finns Klarna för företag.
Mina sidor Företag - Filialkonton
Du som har filialkonton upplagda på Mina sidor Företag kommer tyvärr inte åt dem just nu. Vi jobbar på att få upp dem så snart som möjligt
Vad gör jag om något inte fungerar?
Vi har jobbat hårt med att säkerställa att allt ska fungera, men ni kunder är de bästa felsökarna. Om något inte fungerar är du välkommen att kontakta vår kundservice. Vi vill ha så mycket information som möljigt om vad det var som inte fungerade så att vi kan åtgärda problemet.
När du anmäler ett problem med bokningstjänsten så vill vi gärna veta...
- Om du är privatkund eller bokar som företag
- Din bokningskod och registreringsnummer
- Var i bokningsflödet du stötte på problem
- Om du är inloggad på Mina sidor
- Vilket betalningsalternativ du använt (om du har betalat)
- Vilken rabattkod du använde, om du angav en sådan
- Om du bokar via din mobiltelefon eller sitter vid en dator
- Om du använder någon typ av hjälpmedel, som t ex skärmläsare för att kunna läsa sidan