Bilprovningen
Bilprovningen / Press & Nyheter / Bilprovningen kommenterar medieuppgifter Misstankar om att fler är involverade i mutbrott dementeras

Med anledning av medierapporteringen om den pågående mutbrottsutredningen mot en tidigare besiktningstekniker vid Bilprovningen i Malmö, klargör Bilprovningen idag att inga av bolagets nuvarande medarbetare är inblandade i brottsutredningen.

Bilprovningens hållning bekräftas av kammaråklagare Anna Remse, som ansvarar för den förundersökning om mutbrott som är riktad mot en tidigare besiktningstekniker vid en av Bilprovningens stationer i Malmö. Kammaråklagaren dementerar uppgifterna i media om att ytterligare två besiktningstekniker i Malmö är misstänkta för mutbrott.

– Det är olyckligt när media går ut med den här typen av ogrundade misstankar. Det försvårar utredningsarbetet, säger Kammaråklagare Anna Remse i en kommentar.

Läs även Bilprovningens vd-blogg på http://blogg.bilprovningen.se.

För mer information kontakta:

Magnus Ehrenstråhle, vd, mobil: 0708-20 04 02, e-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se

Cecilia Blom Hesselgren, informationschef, mobil: 0706-87 03 66, e-post:cecilia.blom.hesselgren@bilprovningen.se

Tillhörande dokument och filer:

Pressinfo_Bilprovningen_fler_involverade_i_mutbrott_dementeras.doclänk till annan webbplats