Bilprovningen kommer till Kungsängen-Brunna vid årsskiftet

Vid årsskiftet utökar Bilprovningen sin tillgänglighet i norra Storstockholm med en ny, fräsch och lättåtkomlig station, belägen nära trafikplats Brunna i Kungsängen, Upplands-Bro, bara ett stenkast från E18. Anläggningen kommer att ta emot personbilar och lätta lastbilar.

Norra Storstockholm är en region i kraftig expansion. Befolkningen ökar och antalet personbilar och pendlare likaså. Bilprovningen har sedan en tid tillbaka sökt efter fler kundnära lägen för att förstärka sin närvaro i området.

Lättillgänglig station intill E18

Nu har Bilprovningen hittat ett attraktivt och lättillgängligt läge intill trafikplats Brunna och E18 som är en av de mest trafikintensiva infarterna till och från nordvästra Stockholm.

- När denna möjlighet dök upp valde vi att slå till direkt. Det är ett välkänt område, inte bara för boende och näringsidkare i Brunna med omnejd, men även för pendlare. Stationen kommer att vara både enkel att hitta och åka till, säger regionchef Fredrik Walther, som ansvarar för samtliga Bilprovningens anläggningar i Stockholm.

Bilprovningen har fått tillgång till en ändamålsenlig lokal i ett väl synligt läge på Mätarvägen i Brunnas företagsområde. Den anpassas just nu för Bilprovningens verksamhet.

När stationen öppnar vintern 2021 kommer den att heta Bilprovningen Kungsängen-Brunna, ha två lyftar och ta emot personbilar samt lätta lastbilar. Adressen är Mätarvägen 12A.

- Jag tror verkligen på den här stationen, fortsätter Fredrik Walther och berättar att den kommer att bemannas med ny personal. Vi har redan påbörjat rekryteringen.

Starkt och välkänt varumärke

Bilprovningen, som ägs till 100 procent av staten, är den ledande aktören på besiktningsmarknaden. I dagsläget har Bilprovningen 97 stationer från söder till norr, varav sex är belägna norr om Stockholm; Järfälla-Stäket, Märsta, Rosersberg, Sollentuna-Häggvik, Sundbyberg-Rissne och Upplands Väsby. Dessutom byggs en ny anläggning i Järva Krog som öppnas i höst.

- Vi är glada över att komma till Kungsängen och hoppas att vår service och närhet i kombination med vårt varumärke, goda rykte och långa erfarenhet attraherar många kunder till vår nya station. Vi passar på att redan nu hälsa alla varmt välkomna till oss, avslutar Fredrik Walther.

Fredrik Walther, regionchef Öst, mobil: 0700-02 00 06, e-post: fredrik.walther@bilprovningen.se