Nästa sommar öppnar Bilprovningen en station i Häggvik, Sollentuna

Sommaren 2017 öppnar Bilprovningen portarna till en ny, fräsch och lättåtkomlig station i handelsplats Häggvik, mitt i hjärtat av Sollentuna och bara ett stenkast från E4. Stationen kommer att ta emot lätta fordon för kontrollbesiktning och tilläggstjänster.

Bilprovningen söker kontinuerligt optimera sitt stationsnät för att erbjuda bästa möjliga tillgänglighet och service till sina kunder. Under året har företaget satsat på att utöka sin närvaro i norra Storstockholm med nyetableringar i Märsta, Rosersberg och Upplands Väsby.

Besiktning i samband med andra ärenden

Sommaren 2017 slås också portarna upp till en ny station vid Häggviks handelsplats i Sollentuna. Bilprovningen har fått tillgång till en lokal i ett väl synligt läge på Kuskvägen, mitt emot Ica Maxi.

Det är ett välkänt, centralt och lättillgängligt område, främst för boende i Sollentuna med omnejd, men även för pendlare längsmed E4:an. Vid handelsplatsen finns också företag som Euromaster, McDonald’s och Coop samt köpcentret Stinsen.

- Vi är glada över att ha kommit över ett så attraktivt läge. Våra kunder kommer inte att behöva åka extra för att besikta bilen, utan göra det i samband med att man handlar eller uträttar andra ärenden, säger områdeschefen Fredrik Walther, som även ansvarar för Bilprovningens redan befintliga anläggning i Sollentuna samt stationerna i Märsta, Rosersberg, Upplands Väsby och Uppsala-Fyrislund.

Lokalen anpassas för Bilprovningens verksamhet

Lokalen kommer att anpassas för Bilprovningens verksamhet. Stationen, som öppnar sommaren 2017, kommer att kunna ta emot kunder med lätta fordon för kontrollbesiktning och tilläggstjänster.

– Vi hoppas att vår service och närhet i kombination med vårt varumärke, goda rykte och långa erfarenhet attraherar många kunder till stationen i Häggvik i Sollentuna, avslutar Fredrik Walther.

Bilprovningen, som numera ägs till 100 procent av staten, är den ledande och enda rikstäckande aktören på besiktningsmarknaden. I dagsläget har Bilprovningen 97 stationer från Skurup till Karesuando.

Fredrik Walther, områdeschef Häggvik Sollentuna, mobil: 0700-02 00 06, e-post: fredrik.walther@bilprovningen.se