Här är alla motorälskare i nya säsongen av Bilprovningen på TV3

Motorälskarna på Bilprovningen trycker på gaspedalen till en ny säsong av sommarglada och skämtsamma medarbetare, pirriga kunder och fordonsromantik. I tredje säsongen möter vi även två nya besiktningstekniker i småbarnsmamman Josefin och Cadillac-ägaren Daniel. Bilprovningen har säsongspremiär måndagen den 19 augusti kl. 20.00 på TV3 och Viafree.

I säsongspremiären av Bilprovningen återser vi de bekanta ansiktena på stationen i Tidaholm men träffar också de nya medarbetarna Josefin och Daniel. Dansbandet Perikles rullar in på stationen för att besikta sin turnébuss som färdats motsvarande 50 varv runt jorden, och Natalie Eklind från Unga mammor har packat in hela familjen i sin pickup för att ge stationschefen Fredrik sina bästa influencer-tips. Självklart är också stamkunden Kjell tillbaka. Berättarröst är revyartisten och komikern Jan Rippe.

- Det är full fart från start, massa glada kunder och dessutom är vi ute på roligheter och besöker motorevent, bl.a. testar Kjell drifting. Extra roligt med den nya säsongen är att vi får lära känna de nya medarbetarna Josefin och Daniel, säger folkracefantasten och besiktningsteknikern Ylva.

Huvudmedverkande

• Stationschefen Fredrik har jobbat på Bilprovningen sedan 1997 och leder arbetet på stationen i Tidaholm.
  • Besiktningsteknikern och småbarnsmamman Josefin som är utlånad från stationen i Enköping under sommarens högsäsong. Josefin har jobbat på Bilprovningen sedan 2012.
  • Besiktningsteknikern Daniel är en stolt Cadillac-ägare med stor familj. Daniel har jobbat på Bilprovningen sedan i början av året.
  • Folkracefantasten och besiktningsteknikern Ylva har engagerat sig i motorsporten sedan 1982. Hon har jobbat på stationen i Tidaholm sedan 2006 och har precis utökat bilfamiljen med en sprillans egen Cadillac.
  • Besiktningsteknikern Claudio har jobbat på Bilprovningen sedan 1997 och är på utlåning på stationen i Tidaholm från Jönköping.
  • Besiktningsteknikern ”Bosse” har jobbat hos Bilprovningen sedan 1987 och är en mopedälskare av rang.

Bilprovningen spelas främst in i Tidaholm, och under säsongen besöker teamet även En dag på strippen i Emmaboda och Hojrock i Västervik. Serien visas i fyra delar och har säsongspremiär måndagen den 19 augusti kl. 20.00 på TV3 och Viafree.

Se tidigare säsonger på www.viafree.se/program/reality/bilprovningen.

Officiell hashtag: #BilprovningenTV3

Bil och medarbetare framför anläggning

Michelle Baumann, projektledare kommunikation Nordic Entertainment Group i Sverige, mobil: 0736-99 23 07, e-post: michelle.baumann@nentgroup.com