I höst öppnar Bilprovningen Malmö-Hanögatan

Hösten 2021 öppnar Bilprovningen ytterligare en station i Malmö. Det blir en ny och lättåtkomlig anläggning i norra hamnen och ett stenkast från Spillepengen. Nyetableringen blir ett bra komplement till den befintliga stationen i Fosie.

Bilprovningen söker kontinuerligt optimera sitt stationsnät för att erbjuda bästa möjliga tillgänglighet och service till sina kunder.

För att förstärka närvaron i norra Malmö och komplettera befintlig anläggning i Fosie har Bilprovningen under en tid letat efter ytterligare etableringsmöjligheter. Nu har ett attraktivt läge hittats.

Lättillgängligt läge

Bilprovningen har fått tillgång till en lokal i norra hamnen, ett stenkast från Spillepengen. Lokalen ligger på Hanögatan, vägg i vägg med bensinstationen Preem.

Läget, med dess stora flöde av fordon, gör nyetableringen lättillgänglig för såväl pendlare som boende och näringsidkare i norra Malmö.

- För oss som vill erbjuda en så smidig besiktning som möjligt motsvarar lokalen verkligen våra förväntningar. Kunder som åker till Bilprovningen-Hanögatan kommer inte att behöva åka extra för att besikta bilen, utan kunna göra det i samband med andra ärenden, säger Fredrik Engström, som ansvarar för Bilprovningens anläggningar i Malmö.

Innan den nya anläggningen kan tas i drift krävs en del anpassningar och installation av utrustning. Portarna beräknas dock kunna slås upp redan i höst. Adressen är Hanögatan 10 och stationen kommer att kunna ta emot samtliga lätta fordon, dvs. personbilar, släp och motorcyklar.

Starkt och välkänt varumärke

Bilprovningen, som ägs till 100 procent av staten, är den ledande aktören på besiktningsmarknaden med närmare 100 stationer från Skurup i söder till Gällivare i norr.

- Vi är glada för ännu en anläggning i Malmö och hoppas att vår service och närhet i kombination med vårt varumärke, goda rykte och långa erfarenhet attraherar många kunder när stationen öppnar. Vi passar på att redan nu hälsa alla varmt välkomna till oss, avslutar Camilla Blennow som är Bilprovningens chef för region Syd.

Platsen för Bilprovningens nya station i Malmö

Stationschef Fredrik och regionchef Camilla på plats

Fredrik Engström, stationschef Malmö, mobil 0736-88 25 24, e-post: fredrik.engstrom@bilprovningen.se

Camilla Blennow, regionchef Syd, mobil: 0706-11 65 70, e-post: camilla.blennow@bilprovningen.se